ISBN 978-80-87545-04-1

cena: 590,- Kč

Novinka

Raumplan versus plan libre

Max Risselada

Rezenze:

Dvacáté století dalo světu řadu skvělých architektů a teoretiků architektury. K těm nejvýznamnějším patřil brněnský rodák Adolf Loos (1870–1933), světoběžník, provokativní myslitel a geniální architekt, který byl průkopníkem tzv. prostorového plánu (německy Raumplan), a také mimořádně nadaný švýcarský projektant Le Corbusier (vl. jménem Charles-Édouard Jeanneret; 1887–1965), propagátor purismu a funkcionalismu. (celý článek)

Lidovky.cz

Pokus o konfrontáciu architektov Loosa a Le Corbusiera Raumplan versus Plan libre vyšiel pôvodne ako katalóg k výstave, ktorú usporiadali pod rovnakým menom roku 1987 pri stom výročí narodenia Le Corbusiera. Pôvodne to bol študentský projekt a postupne dosiahol úspechy v Európe i v Amerike. Dnes je to kniha. „Hoci od tých čias uplynulo už vyše dvadsať rokov, je pozoruhodné, že konfrontácia prác oboch protagonistov nič nestratila zo svojej aktuálnosti. A to aj napriek tomu, že sme medzitým dospeli k novému chápaniu práce oboch architektov...“, píše zostavovateľ Max Risselada v predhovore k tejto knihe, ktorá je vlastne zborníkom esejí šiestich autorov pod jeho vedením, doplneným originálnymi textami Adolfa Loosa a Le Corbusiera. (celý článek)

Igor Thurzo , Arch, roč.17, č.6 /2012, s. 60-61

Kniha, která původně vznikla jako katalog k výstavě Raumplan versus Plan Libre z roku 1987, pojednává velmi komplexně o shodách i rozdílech těchto dvou významných architektonických konceptů. Nejen proto, že ani jedno z těchto pojetí architektury nebylo explicitně formulováno, ale zejména kvůli složitosti obou konceptů nelze závěry jednotlivých statí shrnout do nějakých „axiomů“. (celý článek)

Michal Janata, ARCHITEKT č. 4 / 2012

Recenze prof. Pavla Kaliny ke stažení ZDE

Revolver revue 88/2012